ГРМ - це газорозподільний механізм двигуна, за допомогою повітря паливо потрапляє всередину двигуна і випускає з циліндра відпрацьовані гази. Відбувається це за допомогою своєчасно відкритих та закритих клапанів. Власне, допомагає синхронізувати роботу цих клапанів – ремінь чи ланцюг. У цій статті докладно розповімо про те, коли варто міняти ремінь чи ланцюг ГРМ, які бувають наслідки несвоєчасної заміни, а також розповімо, на які фактори варто звернути увагу, щоби зберегти довговічність автомобіля.
Ланцюг ГРМ
Багато хто помилково вважає, що раз ланцюг з'явився раніше за свого побратима ременя, то він є пережитком минулого. Сміємо не погодитись, адже навіть такі великі автомобільні бренди як Toyota, Mitsubishi, BMW та багато інших продовжують використовувати ланцюг у будові ДВС. Раніше в будові двигуна використовувалися трирядні та дворядні ланцюги, але в гонитві за збільшенням салону, автомобільні заводи вкоротили моторний відсік. І на зміну прийшли полегшені, але однорядні ланцюги.
Коли варто змінювати ланцюг ГРМ?
Важливо пам'ятати, що ланцюг працює завжди, коли працює сам автомобіль і ця деталь не відноситься до розряду «один раз поставив та забув». Рекомендований термін заміни ланцюга ГРМ починається від 100 тис. км. пробігу. Для точного визначення варто заглянути в інструкцію з експлуатації автомобіля.
Згодом ланцюг розтягується, то погіршується його зчеплення з клапанами і через це вона може проскакувати. Іноді у ланцюга може відвалитися один із зубів і через погане зчеплення починається прослизання.
Якщо під час руху автомобіля ви стали помічати:
Стук;
Металевий скрегіт;
Автомобіль став гірше заводитися і часто «глухнути»
То заміну ланцюга ГРМ категорично не варто відкладати і негайно звернутися до найближчої майстерні. Або ж самостійно зробити заміну, якщо маєте необхідні навички. Початківцям не рекомендуємо самостійно робити ремонт, тому що є можливість пошкодити весь силовий агрегат.
Тривожним дзвінком для автомобіліста також має стати:
Зниження потужності двигуна.
Вихлоп сизого кольору та дуже густий.
Гучні звуки глушника, яких раніше не було чути.
Збільшення температури двигуна без явної причини.
Ремінь ГРМ
Відповідно до історії, поява ременя у будові ГРМ датується 1954 року, коли у перегонах SCCA (Sport Car Club of America) переміг автомобіль Devin Sports Car, творцем якого став Білл Девін. Його мотор рухав зубчастий ремінь. Конструкція самого ременя також зазнала деяких змін: зі шкіряного він став текстильним та металокордовим, з домішкою різних синтетичних матеріалів.
Коли варто міняти ремінь ГРМ?
Термін служби ременя варіюється в межах від 40 до 80 тис. км. Більш точна інформація залежить від конкретної марки автомобіля та вказується у спеціальній документації. Заради власної безпеки та безпеки автомобіля, сподіватися тільки на пробіг не варто. Обов'язково варто перевіряти зовнішній вигляд та стан ременя, на ньому не повинно бути розтяжок та тріщин. Важливо перевіряти, щоб ремінь не піддавався попаданню бруду, пилу, олії та інших рідин, так це згубно позначиться на його міцності. Також варто враховувати інтенсивність використання автомобіля, що більше навантаження на автомобіль, то швидше ремінь зношується.
Тривожним дзвінком для автомобіліста також має стати:
Вік ременя. Навіть якщо автомобіль експлуатувався рідко і в дуже хороших умовах, то ремінь можна просто застаріти. У середньому термін «життя» ременя — 5 років. Далі використовувати такий ремінь небезпечно, він втрачає свою еластичність і тріскається незалежно від пройдених кілометрів.
Зменшення потужності двигуна. Якщо ви помітили, що автомобіль став сильніше вібрувати, "провалюватися" в тязі, а також гірше заводитися - це цілком собі тривожний симптом, щоб звернутися в найближчу майстерню і замінити комплектуючі.
Поява диму із вихлопної труби. Якщо ви помітили, що з вихлопної труби йде чорний і густий дим, це означає, що горюча суміш не повністю згорає в моторі. Однією з цих причин може стати некоректна робота ременя.
Тикаючий звук двигуна. Через те, що ремінь з часом зношується і розтріскується, то в роботі двигуна можна почути звуки, що цокають або човгають. Чим активніше працює двигун, тим більше ці звуки помітні.
Протікання. Масляні підтікання або утворення будь-якої іншої рідини, наприклад антифризу, в районі приводу є згубними для правильної роботи ременя і збереження його довговічності.